1 Temmuz 2016 Cuma

Mutlu Sona Adım Adım

Merhabalar

Geçen yazım bayağı bir melankolik olmuş, yeni farkediyorum. O melankoliklikten sonunda dün çıkabildim. Kabul mektubumun geldiğini ama davet mektubumun gelmediğinden bahsetmiştim, aslında kabul mektubuyla davet mektubu aynı şeymiş. Konsolosluğa 2-3 kez sormama rağmen hayır, farklı şeyler demişti.. Okuldaki Erasmus birimindeki hocamıza sorduk, internetten falan araştırdık ve sonuç olarak sonunda vize için başvuru yaptık! 

Bu olayları detaylandırmadan önce diğer olaylardan bahsetmek istiyorum. Sigortayı yaptırdık, benimki 184 günlük teminatlı 1 senelik sigorta. Burak direk 1 senelik yapabilen bi sigortacı buldu. Biletleri aldık onda da herhangi bir sorun yok. Yurdumuzdan da mail geldi, paramızı yatırıp dekontu yolladık. Şimdilik her şey gayet iyi gidiyor yani.

Detaylandırma kısmına gelince, konsoloslukta yapılan işlemleri anlatacağım. Belge olarak götürdüğüm şeyler, kabul -davet- mektubu, yurttan gelen mail, uçak biletimin çıktısı, hesap dökümüm, pasaportum, 2 adet biyometrik fotoğraf, öğrenci belgesi, sigorta, sgk kayıt belgesi, okulumun bana hibe yollayacağını belirttiği belge, annemin orda kaldığım sürece masraflarımı karşılayacağını belirttiği dilekçe. Sanırım bu kadardı, tam olarak hatırlayamıyorum şu an çünkü çok fazla belge vardı. Hesap dökümünüz, eğer kendi hesabınız varsa ve içinde yeterli miktarda paranız varsa yetiyor ama böyle bi durum yoksa ailenizden sponsorunuz kim olacaksa onun hesap dökümünü götürmenizde fayda var. Öğrenci belgesini e-devletten çıkartılmış olarak kabul etmiyorlar, okuldan alınmış ve mühürlü olacak. Sgk kayıt belgesini herhangi bir SGK'ya gidip konsolosluktan kayıt belgesi istiyorlar dediğinizde temin edebiliyorsunuz. 

Konsolosluğu bulması biraz zor oldu çünkü apartman dairesi gibi bi yerdi. Bense Taksimdeki konsolosluklar gibi bir şey hayal etmiştim.. Konsolosluğa gidiş konusunda, rıhtımdan 16 ya da 17 numaralı otobüse binip Bahar Sokak durağında iniyorsunuz. İndiğiniz durağın hemen yanında Şale Sokak var. O sokağa girip sokağı bitiriyorsunuz, ardından sokak ikiye ayrılıyor. Sol taraftan gidip tekrardan yolu bitiriyorsunuz ve sağ köşede Özdemir Tekel kalıyor. O tekelin sokağında hemen girişte soldaki apartman. Biraz aşağıda kalıyor ve bayrak ya da konsolosluk olduğunu belirten hiçbir şey olmadığı için bulmakta biraz sıkıntı çekebilirsiniz. Vize işlemleri ücreti 24€. Letonya hükümeti Erasmusluların hibelerinin en az 370€ olması gerektiği konusunda bir karar almış. Mesela benim okulum 300€ hibe veriyor 70€ eksik kalıyor. Yarım dönem olarak düşünecek olursak 70x6 yani en az 420€ olması gerekiyordu hesabımda okulumun eksik yolladığı hibeyi kapatabilmek için. İkinci dönem bize hibe yollamayacak okulumuz %90. İkinci dönem ya benim hesabımda ya da annemin hesabında 370x6 2.200€ yani kabaca 6.600  Türk lirası olması gerekiyor. Bu durum da ikinci dönem orada kalabilmem için beni zora sokuyor. 

Hayatın ne getireceği belli olmaz diyerek yazımı sonlandırıyorum. Kendinize iyi davranın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder